Van Page via Grand Canyon naar Williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Van Page via Grand Canyon naar Williams - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Van Page via Grand Canyon naar Williams

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

22 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Williams

Vandaag hebben we de Wahweap campground aan Lake Powell bij Page achter ons gelaten. Om een uur of acht reden we weg en de eerste stop was in Page bij de Walmart om nog wat te fourageren. Daarna op pad naar de Grand Canyon die we vanuit het oosten hebben benaderd . Voor de zoveelste keer onze nationale parkpas kunnen gebruiken dus die kosten ($ 80,-) hebben we er nu ruimschoots uitgehaald na al die parken. We hebben deze dag de South Rim gereden. Dwz dat we de Grand Canyon aan de zuidkant hebben bekeken en van het oosten naar het westen zijn gereden. Onderweg de benodigde uiutzichtspunten meegenomen en even gestopt voor de fotoshoots. Lang niet overal staan er hekken bij de uitzichtspunten dus dan zijn er altijd weer mensen die op een muurtje voor de afgrond moeten gaan zitten, onbegrijpelijk. We hebben achtereenvolgens gestopt bij Desert View, Navajo Point, Lipan Point,Moran Point, Grandview point en Yaki point. Het ene viewpoint is nog indrukwekkender dan het ander. Wat een fantastische vergezichten en wat een gigantische dieptes, om stil van te worden.Daarna doorgereden naar via de zuidelijke ingang naar Tusayan waar we voor morgen een helikoptervlucht over de Canyon hebben geboekt. Vlucht duurt een half uur en we vliegen om kwart voor elf. Door naar de KOA camping in Williams waar we om een uur of vier waren. Nog even een wasje gedraaid en onderwijl lekker even in het zwembad gelegen. Nu zitten we nog even voor onze camper bij te komen, gedouched en wel. Voor ons is het zo weltrerusten en voor jullie is het zo weer goedemorgen.
Groetjes maar weer van Elly en Gert PS Ook nog weer wat foto's bij Arches geplaatst

• 23 Augustus 2011 - 06:24

Ma En Pa Van Beek:

Alweer een mail ontvangen.De een nog mooier dan de ander.Wat zijn de foto,s ook mooi.Kan je ook de wegnummers opgeven?Geniet maar.
    Ma en Pa van Beek

• 23 Augustus 2011 - 08:10

Jolanda:

Het tempo waarin jullie verhalen schrijven is bijna niet bij te houden! Heb ik gisteravond net de ene gelezen, staat er nu alweer een nieuwe ;) Mooie foto's hoor! Heel erg indrukwekkend!

• 23 Augustus 2011 - 10:14

Fred En Ria:

Heerlijk die verhalen we reizen een beetje met jullie mee.
    Geniet maar lekker hier is het weer prut dus wij vinden jullie verhalen en foto's erg prettig.

• 23 Augustus 2011 - 10:31

Ton En Trudy:

nou nou wat beleven en zien jullie veel! erg leuk om elke dag verslagen te lezen en fotos te bekijken geniet er maar lekker van groetjes

• 23 Augustus 2011 - 18:48

Raymon:

Wow helikoptervlucht! Ben benieuwd!

• 25 Augustus 2011 - 15:44

Bert:

Wij hebben vandaag op de fiets boodschappen gedaan in Anholt (D). Maar zijn wel benieuwd naar jullie ervaring met de Helikopter. Wij denken dat het voor jullie net zo indrukwekken was als voor ons. Want vanboven kun je exact zien hoe de canyon is uitgesleten.
    Groetjes
    Marion