Langs de kust naar Avila Beach - Reisverslag uit Avila Beach, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Langs de kust naar Avila Beach - Reisverslag uit Avila Beach, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Langs de kust naar Avila Beach

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

28 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Avila Beach

Vandaag zijn we begonnen aan de kustroute richting San Francisco, dit wordt onze laatste week. Onze eerste stop was in Santa Barbara en zoals de naam al doet vermoeden is deze plaats van origine Spaans. Hier hebben de Spanjaarden destijds een missiepost opgezet om het christendom te verspreiden. De hele stad bevat nog authentieke Spaanse gebouwen en alle nieuwbouw in het centrum wordt ook in Spaanse stijl opgetrokken. Was echt de moeite waard en een gezellig stadje om in rond te lopen, een beetje on-Amerikaans. Daarna weer verder richting SF, vnl over wegnummer 101. Om een uur of half vier zijn we op de KOA camping in Avila/Pismo Beach aangeland. De camper op z’n plaats gezet en toen via een speciale fiets/wandel route een wandeling naar het strand gemaakt. Was een uur heen en een uur terug, maar wel erg mooi, deels door het bos, deels door een luxe villawijk en deels over een golfbaan . Lekker een uurtje aan het strand op de boulevard gezeten en van de zon genoten. Terug bij de camper kregen we te maken met een nieuw fenomeen, nl kou. Voor het eerst sinds San Francisco moesten we weer een vest aan als we buiten zaten en vannacht zullen we dus voor het eerst sinds lange tijd weer eens zonder airco slapen. Morgen blijven we ook nog op deze camping en overdag gaan we eerst weer even fourageren en daarna naar het strand. Dinsdag trekken we dan weer verder, maar daarover later meer. Groetjes Elly en Gert

• 29 Augustus 2011 - 07:02

Ma En Pa Van Beek:

Vandaag weer een bericht ontvangen.Zoals ik begrijp houden jullie nu een beetje rust en genieten van de omgeving.Hier is nog steeds geen mooi weer,alhoewel de verwachtingen beter zijn.De terugvlucht van Mark uit Arizona voor vandaag is gecanseld.Hij kan niet eerder terug als Donderdag(dit vanwege de storm).
    Groetjes Ma en Pa.

• 29 Augustus 2011 - 09:55

Bert:

Hoi luitjes,
    Ik heb net jullie verslag gelezen en vervolgens gezien dat jullie vlak bij de plaats Solvang bivakeren.Wij vonden dit ook een erg leuke plaats( Deens aandoend). Als jullie tijd hebben kunnen we dit aanbevelen
    Groetjes

• 30 Augustus 2011 - 09:18

Pa V An Beek:

30-8-2011.Zojuist darmonderzoek gehad.Alles was prima in orde.Pak van mijn hart.11uur.
    Groeten van Ma en mij.

• 30 Augustus 2011 - 10:15

Mirjam Van 't Werk:

Zo, eindelijk alles bijgelezen en bekeken. Een weekje naar de zon geweest (in verse sneeuw gestaan op Gotthardpas, dat zal het enige zijn dat jullie niet hebben) en bij terugkomst zit die postmap toch vol met berichten van Gert en Elly.
    Even nog een reactie op een eerder verslag, ja Elly wij vrouwen kunnen heel goed kaartlezen. En ik zag ook een foto van een oude Dodge - die moet Kees nog even bekijken... Hum misschien reizen wij ook eens die kant op, je wordt wel lekker gemaakt met zo'n reisverslag.
    Nog veel plezier verder!