Van Moab naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Van Moab naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Page

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Page

Gisteren zijn we van Moab naar Page gereden, een behoorlijke afstand dus vroeg op en met een grote beker koffie in het dashbord op weg naar Page waar we een plekje hadden gereserveerd voor twee nachten op de camping Wahweap aan Lake Powell. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij Monument Valley en nog even rondgekeken bij het visitors centrum. Monument Valley is bekend om de opnames van beroemde cowboyfilms, oa klassiekers met John Wayne. Ook hier weer een paar prachtige foto’s kunnen maken van weer een ander landschap en daarna verder naar Page. Wat en ruimte en wat een leeg land, urenlange rechte wegen met de prachtigste vergezichten en relatief weinig verkeer. We arriveerden al vroeg in de middag op de camping, zag er allemaal prima de luxe uit. We hebben een mooie plek vanwaar we uitkijken over het meer. ’s Middags nog maar even naar het strand geweest en in het meer gezwommen, wat een verademing want het is hier gewoon heet. ’s Avonds bijtijds naar bed en vanochtend om half negen op weg naar Antilope Canyon waar we een excursie hebben gemaakt naar deze canyon. Eerst een kwartier met een terreinwagen naar de canyon en dan onder begeleiding van een Navajo indiaan door de kloof. Wat een indrukwekkende wandeling door een nauwe kloof met allemaal kleurrijke uitgesleten wanden. Halverwege ging de gids nog op een authentieke indiaanse fluit spelen, heel mystiek en mooi. Om een uur of elf weer terug naar de camping en onderweg nog een stop gemaakt bij de Glen Canyon dam net buiten Page om noig een paar foto's te schieten en ’s middags weer lekker naar het strand. Nu zitten we van armoe binnen te eten en te internetten, want er hangt hier nu een vreselijke onweersbui boven ons. Morgen staan we vroeg op en gaan we richting Grand Canyon. Tot schrijfs Elly en Gert

• 22 Augustus 2011 - 09:39

Raymon:

Bijzondere foto's van die kloof. Mooi hoor!

• 22 Augustus 2011 - 10:42

Oma En Opa Van Beek:

oals ik lees gaat alles naar wens.Hier is alles oke.Groeten van ons beiden en we zien weer uit naar het volgende bvericht.
    Ma en Pa.

• 26 Augustus 2011 - 13:46

Yvonne:

Hoi Gert

Kreeg vandaag pas de link naar jullie site. Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal al gezien en gedaan hebben. Voor mij een feest van herkenning. Het schiet voor mij nu ook op en ik kan bijna niet wachten om te gaan. Goed te lezen dat het jullie ook zeer goed bevalt, maar ik had niks anders verwacht, het is gewoon ook super!
    Wens jullie nog heel veel plezier toe de laatste week. Ik blijf jullie nu wel volgen via deze site, leuk.
    Groetjes Yvonne Rekers