Van Green River naar Moab via Arches Nat Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Van Green River naar Moab via Arches Nat Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Van Green River naar Moab via Arches Nat Park

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

19 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag waren we zoals gewoonlijk weer om half acht op en na even een ontbijtje reden we om een uur of negen weer van de camping. Eerst nog even een grote beker verse koffie meegenomen van uit de camping office, want koffie is in Amerika een hele cultuur. Overal kun je grote kunststof bekers vers gezette koffie kopen en iedere auto beschikt over bekerhouders bij het dashbord. Onze Ford E350 Super Duty dus ook. Dus op weg met een grote beker verse koffie. Vandaag rijden we naar Moab, een plaatsje dat helemaal leeft van outdoor aktiviteiten en dat helemaal drijft op toerisme. Onderweg eerst het Arches National Park in waar we weer een rondrit hebben gemaakt met de nodige stops onderweg om te genieten van de fraaie vergezichten en rotsformaties. Ook nog weer een paar korte wandelingetjes gemaakt naar wat markante rotsen en onze wandelschoenen hebben hun diensten wel weer bewezen. Gelukkig dat we die mee hebben genomen. Alle rotsformaties in dit park hebben een rode kleur, hetgeen ook dit park weer heel bijzonder maakt. De meest in het oogspringende rotsen hebben uiteraard ook allemaal een naam en worden onderweg steeds aangegeven. Onze waterconsumptie is ook enorm want je zit hier toch overdag met temperaturen van zo’n 40 gr C dus dan wil je wel zweten en moet je wel blijven drinken.’s Nachts kun je dan ook niet zonder airco, anders drijf je je bed uit en zoals bekend heeft onze camper die ook dus slapen is geen probleem. Aan het eind van de middag waren we in Moab en hebben we weer flink bevoorraad zodat we er weer een paar dagen tegenaan kunnen. Ongelooflijk wat een verscheidenheid aan etenswaren men hier heeft en ook allerlei vers bereide produkten, dus eten doen we zeer gevarieerd. Is hier voor ons ook relatief goedkoop. Morgenochtend staan we weer bijtijds op en rijden we naar Page, een behoorlijke afstand, waar we een camping hebben besproken voor twee nachten aan Lake Powel. Schijnt een heel mooie camping te zijn. Het is nu half tien ´s avonds en we zitten nog buiten in korte broek en hemdje. Tot schrijfs maar weer, voor de laatste keer vanuit Utah. Groetjes Elly en Gert
PS Ik heb bij een paar eerdere verslagen nog foto's geplaatst maar vanavond lukt het niet

• 20 Augustus 2011 - 10:03

Ma En Pa Van Beek:

Alweer een verslag gekregen.Het houdt maar niet op,maar wij vinden het prachtig.Wat beleven jullie toch veel.Had even problemen met de printer,maar door veel te proberen is het weer in orde.Vandaag is het weer eens aardig weer,maar de temperatuur is maar 19 graden.Verder alles goed.Mark heeft zijn motorrijbewijs gisteren gehaald,en Annemarie is weer aan het vliegen.
    Groetjes Ma en Pa.

• 20 Augustus 2011 - 10:57

Kees En Mirjam:

Zo, we hebben saampjes jullie foto's bekeken. Ik zeg nog kijk daar staat Elly, maar Kees ziet alleen die enorme boom.
    40°C is wel erg warm, zeker vergeleken met de Nederlandse T. daarom zoeken wij nu ook nog even mooi weer op aan het Comomeer in Italie.
    Groetjes van ons.

• 21 Augustus 2011 - 09:23

Jolanda En Raymon:

Zo gaat ie goed!

• 21 Augustus 2011 - 14:51

Rob En Anja:

Mochten jullie met pensioen gaan dan kunnen jullie wel reisverslagen gaan schrijven voor een of ander blad.
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken de verhalen zijn indrukwekkend dus als je dat echt meemakkt is het helemaaaaal indrukwekkend denk ik.
    Volgens mij zit de helft erop we blijven jullie volgen en geniet er nog van.
    Wel makkelijk zo'n I-pad en natuurlijk goedkoop gekocht in the US in vergelijking met Nederland.

Groetjes,

Rob en Anja