Via Zion National Park, Bryce door naar Green Rive - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Via Zion National Park, Bryce door naar Green Rive - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Via Zion National Park, Bryce door naar Green Rive

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

18 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Green River

Als ik dit schrijf is het donderdagavond half acht ’s avonds en we zitten op de KOA camping in Green River Utah. Gistermorgen zijn we vroeg opgestaan en zijn we eerst Zion ingegaan. We hebben de camper bij het bezoekerscentrum neergezet en zijn toen met de shuttlebus het park rondgegaan om ons langs alle highlights te laten voeren. Bij de verschillende bezienswaardigheden even de bus uit en een korte wandeling maken naar het uitzichtspunt en dan weer verder met de shuttle. Zion is beperkt van omvang zodat we rond lunchtijd weer bij de camper waren. Even een broodje nuttigen en toen op weg naar Bryce. De route daar naar toe was weer prachtig als vanouds en tweede helft van de middag waren we op de camping Ruby’s Inn bij de ingang van Bryce National Park. Even lekker gezeten en wat gegeten en hoewel het erg verleidelijk was om lekker op de camping te blijven, besloten om toch nog maar even het park in te gaan met de camper naar het sunsetpoint. Het schijnt dat een zonsondergang in Bryce een belevenis is. Achteraf bleek dit een gelukkige keus te zijn omdat men in het kader van natuurbeheer een gecontroleerde brand had aangestoken. Dit ging gepaard met een enorme rookontwikkeling en op de foto’s van de zonsondergang zie je al rook in het dal hangen. Je werd ook geadviseerd met licht op te rijden als je het park inging omdat op sommige plekken het zicht minimaal was, een deken van rook. De volgende ochtend waren we alweer vroeg op omdat de brandlucht de hele nacht ook de camping in z’n greep hield en de brandlucht was ook in de camper waarneembaar. Wij waren blijkbaar niet de enige die er last van hadden , er gingen er al veel meer vroeg op pad. Om een uur of acht gingen we het park weer in om nog even naar sunrise point te gaan. Hier werd duidelijk dat de rook zich nog veel dieper in Bryce had verspreid. Toen we om een uur of negen het park uitreden mochten er al geen nieuwe bezoekers meer in vanwege de enorme rookontwikkeling. Op weg nu naar Green River via het Capitol Reef National Park, deze rit was wat ons betreft wel het hoogtepunt tot nu toe, wat een schitterende route, een aanrader!! Enorme vergezichten en prachtige en veelkleurige rotsformaties, in één woord geweldig. Het laatste half uur werden we er weer eens op geattendeerd dat we door de woestijn reden, er was nl een zandstorm opgestoken met enorme rukwinden. De struikjes vlogen letterlijk over de weg en je zag geen hand voor ogen. Op de achtergrond nog wat donkere onweersluchten en bliksemschichten, wat een natuurgeweld. Inmiddels is het weer opgeklaard en zitten we lekker op de KOA camping in Green River. Elly heeft inmiddels ook uitgevonden hoe ze met de iPad foto´s kan maken, dus dat gebeurd nu ook regelmatig. Morgen gaan we door naar Moab, een kort ritje maar we moeten morgen ook maar weer eens fourageren voor de komende dagen, dus zien dat we weer een Walmart vinden. Bye folks, groetjes van Elly en Gert

• 19 Augustus 2011 - 08:16

Ton En Trudy:

hoi El en Gert ,als eerste de foto,s die jullie gemaakt hebben zijn bijzonder mooi met jullie nieuwe camera.
    morgen hebben jullie er 2 weken opzitten slapen jullie nog wel van al die indrukken die je opdoet het een is nog mooier dan het ander .
    Geniet nog samen van een geweldige vacantie in de USA .

groetjes ton en trudy