Met de camper naar Yosimite NP - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Met de camper naar Yosimite NP - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Met de camper naar Yosimite NP

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Woensdagmorgen vroeg opgestaan, de wekker stond op 06.15 u zodat we nog tijd hadden om bij de buren een ontbijtje te scoren . Dus zaten we om kwart voor zeven aan het ontbijt in Cafe Mason want deze jongens zijn 24 uur per dag geopend. Om 8 uur stond de shuttle voor de deur en konden we naar Cruise America. Daar werden we direkt geholpen en na nog enige instrukties konden we op pad. Eerste stop was de Walmart en daar hebben we even de tijd genomen om de benodigde bootschappen in te slaan. Cruise America adviseerde deze supermarkt aan en gaf je zelfs een route hiernaar toe, maar de keus aan levensmiddelen viel ons erg tegen. En toen op pad naar Yosemitepark waar we ’s ochtends telefonisch alvast een plaatsje hadden gereserveerd op de KOA camping Yosemite West/Mariposa. Was uiteindelijk toch nog een uur of vijf voor we op de plaats van bestemming waren. Lekker temperatuurtje vergeleken met San Francisco, minstens 30 gr C. De vesten hebben we gelijk maar opgeborgen. Even de tijd genomen om alles uit te pakken en een plekje in de kasten te geven, het bed boven de cabine gereed gemaakt en toen was het tijd voor een borrel. De camper bevalt prima, is compact maar heel praktisch ingedeeld. Airco erin en een combimagnetron, grote koelkast met vriesvak, super de luxe. Lekker geslapen in het bed boven de cabine, gaat eigenlijk prima, lekker ruim dus dat houden we erin, we gaan niet beneden slapen. De volgende ochtend (donderdag) waren we vroeg wakker en zijn we maar vroeg op pad gegaan het park in. Gelijk maar een nationale parkpas gekocht die toegang geeft tot alle nationale parken en op naar het centrum van het park. Daar de camper geparkeerd en met de gratis shuttle bussen naar de verschillende hoogtepunten gereden. Als eerste de beroemde Yosemite Falls , wat een gigantische waterval en wat een enorme hoogte. Vandaar nog naar de Vernall falls waar we nog een pittig stuk hebben gelopen en als afsluiting naar Mirror Lake. Het één nog mooier en indrukwekkender dan het ander. Nu staan we op de volgende KOA camping in Midpines. Morgen weer verder.
Groetjes Gert en Elly

• 12 Augustus 2011 - 07:58

Jolanda:

Het wordt tijd voor een BBQ! Of mag dat soms niet in die parken ivm brandgevaar??
    Duim even met ons mee voor wat mooi weer voor hier, want we wilden morgen eigenlijk Raymon zn verjaardag buiten vieren...!

• 12 Augustus 2011 - 08:13

Ton En Trudy:

He Luitjes hij gaat lekker zo te lezen ,ik zal op internet die parken eens bekijken ik geloof ook best dat je van een in de andere verbazing valt daar geniet er lekker van en Gert veel foto,s maken kunnen wij bij jullie teugkomst ook eens meegenieten wat jullie allemaal hebben beleeeft.
    heel veel plezier

• 13 Augustus 2011 - 09:46

Henny En Lia :

hallo mensen,
    klinkt allemaal goed zeg, en zeker ook bekend. wat een prachtig park niet ?(nou ja, park het vlgs mij net zo groot als de provincie Utrecht) Die camper klinkt ook goed, wie weet ga ik ooit nog "om". Heel veel plezier verder en wij houden hier de economy wel draaiende (alhoewel dat ook niet echt meevalt)
    Henny en Lia

• 13 Augustus 2011 - 17:59

Pa V An Beek:

Het verslag van 9 aug. weer gelezen.Kan me zo voorstellen hoeveel jullie genieten.Hier is het nog steeds slecht weer 16 graden eb regen,maar we houden de moed wel in.Verder is alles nog naar wens,Groeten van ma en mij.