Dag 2 en 3 in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 in San Francisco

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

09 Augustus 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Maandagochtend wat langer uitgeslapen en daarna ontbijtje genomen bij de buren van het hotel, cafe Mason. Kun je prima eten en die is 7 dagen per week 24 uur per dag geopend. Daarna toch maar weer de benenwagen genomen naar de fietsenverhuur. Dus maar weer heuvel op en heuvel af. Om een uur of twaalf zijn we gaan fietsen, nou ja wel elektrisch hoor en ik kan je verzekeren dat je daar profijt van hebt als je de Golden Gate Bridge overgaat. De echte fietsers onder ons zullen dit maar niets vinden maar wij vonden het super. Was een hele happening die fietstocht en we waren zeker niet de enige, was één optocht.Met de nodige stops onderweg bij allerlei bezienswaardigheden zijn we tot Sausalito gekomen en daar met de ferry weer terug naar de stad.Nog even overwogen om de cable car terug naar het hotel te nemen maar gezien de wachtrij toch maar weer teruggelopen. Terug in het hotel voelden we onze benen wel en na bij de buren nog een maaltijd genomen te hebben terug naar de kamer. Nog een afzakkertje genomen op Raymonds verjaardag en daarna lekker slapen. De volgende morgen eerst maar weer ontbeten bij de buren en toern op weg naar de cable car, we hadden besloten dit maal de wachtrij te trotseren want we wilden dit een keer meemaken.Uiteindelijk viel de wachttijd nog wel mee en hadden we het beste plaatsje in de cable car, ik stond nl voorop op de treeplank. Vanaf het eindstation op ons gemak via de haven en via pier 39, waar we ons nog een keer aan de zeeleeuwen hebben vergaapt,naar de terminal voor Alcatraz gelopen. We hadden nl al in Nederland via internet kaartjes besteld voor de afvaart van 02.50 u. Was ook een bijzondere ervaring om de gevangenis van Alcatraz te bezoeken en zeker de moeite waard. Terug aan wal op pier 39 als avond eten een lokale lekkernij genomen, te weten Clam Chowder bowl, dat wil zeggen een uitgeholde grote broodbol gevuld met een soort ragout van clam. Heel apart en erg lekker. Daarna weer de rij voor de cable car opgezocht waar we werden aangesproken door de chauffeur van zo'n supergrote witte limo die ons voor hetzelfde geld met de limo terug wilde brengen. Dat hebben we ons geen twee keer laten zeggen, dus werden we als echte VIP'S teruggereden naar het hotel. Nu zitten we nog even wat laatste zaken te regelen want morgenochtend om 8 uur worden we opgepikt om de camper op te halen. Aan Elly heb je ook geen kind meer want die is helemaal zoet met haar ipad-2, die gaat z'n geld wel opbrengen. Het volgende verslag komt niet meer uit San Francisco want morgen gaan we op weg met onze camper. Moet zeggen dat het een geweldige stad is en een fantastische ervaring.
Groetjes Gert en Elly

• 10 Augustus 2011 - 08:18

Louise:

Leuk om jullie vehalen te lezen! Veel plezier groet van jan emma isa louise

• 10 Augustus 2011 - 10:14

Trudy:

erg leuk die verslagen fijn dat jullie het naar je zin hebben! was denk ik wel een hele belevenis die limo groetjes trudy

• 14 Augustus 2011 - 15:24

Rob En Anja Domhof:

Elly en Gert,

Zo te lezen genieten jullie ook van deze reis met volle teugen, waren we maar reeds met pensioen dan is het mogelijk om meer van die reizen te maken. We blijven jullie volgen en wie weet komt het er nog eens van om de foto 's van Australie en Curacoa en nu van Amerika te bekijken.

Groetjes,

Anja en Rob