Eerste dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Eerste dag in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Eerste dag in San Francisco

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

07 Augustus 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend om 8 uur opgestaan ennadat we gedouched hadden zijn we eerst maar gaan ontbijten in het restaurant naast het hotel. Daarna de wandelschoenen aan, de nieuwe spijkerbroeken aan en onze vesten aan en op pad. Een lange broek en vest was vandaag wel nodig, er stond een frisse wind en de zon heeft zich niet veel laten zien. Maar ja daar staat SF om bekend. De wandelschoenen hadden we niet voor niets aan want we hebben vandaag alles met de benewagen gedaan en een aardig stuk gelopen en daar zaten een paar flinke klimmetjes in want die zijn er wel in SF. Op ons gemak naar de haven gelopen en daar was het heel gezellig en vreselijk druk.Eerst maar even naar de aanlegsteiger gegaan waar de boten naar Alcatraz vertrekken om alvast onze thuis reeds gereserveerde tickets op te halen voor a.s. dinsdag 9 augustus. Uiteraard ook naar pier 33 geweest die bekend staat om de aanwezigheid van zeeleeuwen die daar uitgebried liggen te zonnen op de daar voor de pier liggende houten pontons. Een vreselijk leuk gezicht al die brullende zeeleeuwen die dicht op elkaar gepakt zich uitgebreid laten bewonderen en fotograferen. Nog even een biertje gedronken op een terras bij de haven en daarna weer in de benen. Even geinformeerd bij de fietsenverhuur, dat staat nl voor morgen op het programma en door naar het beroemdste straatje van Amerika te weten Lombardstreet. Dit is zo stijl dat ze de weg alleen maar slingerend naar beneden konden laten gaan, recht was niet mogelijk. Hierna vonden we het welletjes en zijn we teruggelopen naar ons hotel. Eerst nog een hamburger gescoord bij de buren waar we ook hadden ontbeten en daarna naar de kamer,we hadden het wel gehad. Als ik dit zit te typen is het hier half negen 's avonds en we hebben geen puf meer om nog op pad te gaan, maar als je van winkelen houd kun je hier je hart ophalen want alles is nog open en het is nog hartstikke druk in de winkels. Afijn morgen gaan we de Golden Gate Bridge over met de elektrische fiets dus dat moet een eitje zijn.Tot schrijfs allemaal, wij gaan nog ons mandje in, terwijl jullie er alweer bijna uitkomen.
Groetjes Gert en Elly.

• 08 Augustus 2011 - 07:01

Oma En Opa Van Beek:

Dat is nog eens leuk wakker worden.Hadden eigenlijk nog geen bericht verwacht.Zoals we lezen gaat alles dus naar wens.Ga zo door.
    Pa en Ma.

• 09 Augustus 2011 - 14:06

Fred En Ria:

Leuk jullie vrijdag nog even gezien te hebben. Fantastisch om jullie reis zo te volgen en mee te genieten.
    Nog heel veel plezier en mooie ontdekkingen.