Fraser Island achter de rug - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Fraser Island achter de rug - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Fraser Island achter de rug

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

12 Maart 2010 | Australië, Hervey Bay

Voor dat we gisteren naar bed gingen hadden we op eens een ingeving om nog even te checken wat de lokale tijd in Hervey Bay was en ja hoor het bleek hier één uur vroeger te zijn. Queensland heeft nl een andere tijd. Was ons dus al twee dagen ontgaan. Bleken wij in eens om zes uur gegeten te hebben ipv om zeven uur en wij vroegen ons al af waaromn al die sndere mensen zo laat gingen eten. Afijn gelukkig op tijd ontdekt anders hadden we een uur te vroeg op de bus staan te wachten.
Fraser Island was prachtig en de tour goed georganiseerd, met een kundige gids die veel wist te vertellen over de natuur en de ontstaansgeschiedenis van het eiland. Het was wel een grotendeels bewolkte dag maar was toch zeer de moeite waard, Lake McKenzie, tropisch regenwoud, snelweg over het strand etc. Hebben zelfs nog een dingo gezien toen we tussen de middag op het strand liepen, passeerde ons op een paar meter. Uiteindelijk waren we om half zeven weer terug op de camping en toen was het al nagenoeg donker. Dat vslt hier wel tegen en je hoeft ook niet buiten te gaan zitten want dan weten de muggen je wel te vinden . Daarbij komt dat je hele zwermen flying foxes ziet rondvliegen (enorme vleermuizen) en daar heeft Elly het niet zo op. Zoals jullie wel merken hebben we hier gratis internet
op de camping dat ook nog werkt dus vandaar nog een verslagje.
Wanneer de volgende komt hangt af van de beschikbaarheid van internet. Wij gaan richting de Whitesunday Islands en moeten alleen nog bepalen naar welke we zullen gaan, dus suggesties zijn welkom.
Dan zitten we boven de steenbokkeerkring en dus in de tropen.
Groetjes van Gert en Elly van down under

• 12 Maart 2010 - 13:03

Geke:

Gelukkig zijn jullie weer een beetje bij de tijd, hoewel ik over Gert wel twijfels heb. Wat loopt hij daar te scharrelen in het water? Door jullie verslagen en foto's kunnen we jullie een beetje in de gaten houden. Geweldig!! Als jullie terug zijn, wacht de politiek op jullie. Na Eurlings, gaat Wouter Bos ook vertrekken. Plek zat!! Eerst nog even genieten!! Groetjes, ook van Jan.

• 12 Maart 2010 - 13:35

Truus En Pa:

Hallo Elly en Gert,
    Wij hebben de verslagen van de 11e en 12e gelezen. We hebben jullie op de kaart van Byron Bay tot Hervey Bay en Fraser Island kunnen volgen. Mooie foto's ontvangen. Jullie zitten nu in de tropen. Wij wensen jullie veel zonneschijn en weinig regen. All the best! Truus en Pa.

• 12 Maart 2010 - 16:07

Marion En Bert:

Mooie foto's , de foto van die boom is dat een mangrove boom. Wat het tijdverschil betreft je ziet het zelfs als je alle tijd hebt raak je soms tijd kwijt.
    groetjes
    marion en bert

• 14 Maart 2010 - 11:06

Babs & Martin:

Zo,weer helemaal bij. Een mooie "klus"voor de zondagochtend. Jullie maken wel een prachtige reis hoor. Al heel veel gezien en het gaat met zo,n camper wel geweldig he.Lekker onafhankelijk hoor. Maar het schiet al weer op, het is zo 27 maart dus nog even lekker genieten.
    P.s.: Gert je was in de dierentuin wel wat angstig met dat beest vlak bij je.

• 15 Maart 2010 - 15:38

Fred En Ria:

Hallo luitjes,
    Wat een ontzettend mooie reis maken jullie en prachtige foto's.Heerlijk hier in de regen en kou daarvan mee te genieten. Wat een verhalen zullen jullie te vertellen hebben. Genieten jullie maar lekker, wij volgen de verhalen en foto's graag.