Van Hervey Bay naar Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Van Hervey Bay naar Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Van Hervey Bay naar Townsville

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

17 Maart 2010 | Australië, Townsville

Eindelijk weer internet op de camping dus dan maar snel weer een verslag. Iedereeen nogmaals bedankt voor alle leuke reakties.
Als we dit schrijven is het negen uur 's avonds in Townsville.Op zaterdag zijn we van Hervey Bay vertrokken ivm de onophoudelijke regen en hebben we ons verplaatst naar Gladstone. Camping gezocht vlakbij het strand,waar je je overigens niet al teveel van voor moet stellen. Je mag sowieso niet in zee zwemmen ivm gevaarlijke kwallen en pijlstaartroggen, dus je bent op het zwembad aangewezen. Na een borreltje te hebben genomen bij de camper zijn we volgens gebruik naar de BBQ plaats gegaan om ons maaltje te bereiden. Toevallig was daar ook een groep Aussies aan het BBQ-en en nadat we beiden waren uitgegeten werden we uitgenodigd bij hen aan tafel. Was een groep mensen die daar voor 3 mnd gestationeerd waren ivm een opdracht en dit was hun vrije zaterdagavond. Bleek achteraf een heel gemengd gezelschap te zijn van Aussies, Nieuw Zeelanders, een Zuid Afrikaanse en een Peruaanse. Eén van de heren was net opa geworden dus dat werd een erg gezellige en onderhoudende avond en zo nu en dan wat luidruchtig maar honvergetelijk.De volgende dag zijn we geheel onverwacht in Cape Hillborough Naional Park terecht gekomen waar de skippy's weer op de camping liepen en de volgende ochtend vroeg zelfs op het strand om aan de kust aan hun zoutbehoefte te voldoen. Heel bijzonder temeer omdat de camping in een regenwoud lag. De volgende ochtend, na de skippy's op het strand te hebben gezien weer op pad gegaan want de regen en de wind achtervolgden ons nog steeds.Door naar Airley Beatch, een gezellig backpackersplaatsje aan de kust vanwaar je tochten naar de Whitsunday eilanden kunt maken. Hoewel het weer niet stabiel was en er verder op zee een cycloon aan het opbouwen was toch de gok genomen en voor de volgende dag een dagtocht met een catamaran naar drie van de eilanden van de Whitsundays geboekt. Een aantal trips waren al gecancelled ivm de stormachtige omstandigheden maar deze ging wel door. Achteraf hebben we het reuze getroffen met het weer en was het zeer de moeite waard, wat een tropische paradijsjes. Terug op de camping was wel te zien dat het daar de hele dag geregend had dus vandaag maar weer vlug verder hopende op beter weer. Vandaag in Townsville allereerst het Great Barrier Rif aquarium bezocht en alvast een voorproefje gekregen van de onderwater wereld, wat een fantastisch kleurenspel. Daarna nog wat langs de boulevard gelopen en toen de camping opgezocht. We vielen met ons neus in de boter want de campingbaas bood de gasten een gratis BBQ aan en daar houden wij Hollanders wel van. En morgen wacht er weer een nieuwe dag en wat die gaat brengen weten we nog niet. Tot de volgende keer, groetjes van Elly en Gert down under!!!

• 17 Maart 2010 - 11:59

Ma En Pa Van Beek:

Komen juist terug van het sporten en het is nu 1 uur.Het lijkt wel of ik voelde dat er weleens een bericht van jullie zou zijn.En dat was dan ook zo (12.45 uur). Dus jullie hebben op het ogenblik niet zo'n mooi weer.Hier begint de lente te komen en is het 12 graden.Verder is alles met iedereen goed.Kijken weer uit naar de v olgende berichten.
    Groeten Ma en Pa.

• 17 Maart 2010 - 12:18

Truus En Pa:

Wat een gevarieerd reisverslag. Jammer dat de regen jullie achtervolgde, maar het uitstapje met de catamaran is gelukkig indrukwekkend geweest. Als jullie thuis komen kunnen jullie dan nog wel BBQ's zien? Verder een goede reis gewenst met mooi weer. Goeten van Truus en Pa.

• 17 Maart 2010 - 20:02

Lia:

Hallo vrienden,
    wat jammer dat het weer niet mee zit, dat jullie dat durfde toch de zee op met het idee van die cycloon.Wij hebben het weekend in parijs doorgebracht wat ook al weer lang geleden was (laatste keer met jullie)
    Maar het blijft een geweldige stad.veel plezier verder en hopenlijk toch ook nog een beetje goed weer.
    groetjes henny en Lia

• 18 Maart 2010 - 12:29

Bert En Marion:

Jammer dat jullie het momenteel niet treffen met het weer. Maar gezien het aantal dagen dat jullie nog down under berblijven hopen we dat het laatste gedeelte nog schitterend weer wordt.Wij zijn benieuwd met welke Australise specialiteiten jullie ons gaan verrasen als we met de kookclub bij jullie zijn. Martin en ik gaan scoren met bridge steeds hoger.Misschien gaan we promoveren naar een hoger level.
    Nog veel plezier en tot jullie volgend reisverslag.
    groeten
    marion en bert