Nog een dagje eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Nog een dagje eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Nog een dagje eiland

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

19 Maart 2010 | Australië, Sydney

Gisterenochternd hadden we het idee om nog een dagje Magnetic Island te doen vanuit Townsville maar aangekomen bij de veerboot bleek dat de volgende afvaart pas een uur later zou zijn en gezien het feit dat de weersomstandigheden niet optimaal waren besloten toch maar verder te trekken naar het noorden. Achteraf misschien wel een goede beslissing omdat de cycloon die zich aan het opbouwen is toch weer meer naar het vaste land is afgebogen en zoals het er nu naar uitziet zal hij ergens rond Townsville as zondag aan land komen.Op ons gemak naar Mission Beach gereden waarbij de regen ons onderweg bleef achtervolgen maar gelukkig scheen in Mission Beach de zon. Dit is het leefgebied van de Cassowaries en die komen hier nog in het wild voor. Dit is een bedreigde diersoort die lijkt op een ietwat kleinere uitvoering van een struisvogel met een blauwe kop. Overal wordt je gewaarschuwd om niet te hard te rijden en goed uit te kijken voor overstekende Cassowaries. Als je ze tegenkomt moet je uitkijken want ze kunnen redelijk agressief zijn en hard trappen. Overigens nog geen één gezien. 's Middags ons georienteerd voor een dagje Dunk Island dat hier direkt onder de kust ligt en waar je een dagtrip naar toe kunt maken. Is een heel klein eiland met een prachtig resort.Vancohtend zag het weer er redelijk uit dus om 10.00 u met de boot gegaan en lekker een dagje in het resort vertoefd, overigens tot half twee 's middags in de regen, maar daarna toch weer wat zon gehad. Resort was werkelijk prachtig, geheel geintergreerd in het tropisch regenwoud met prachtige zwembaden, golfbaan, vliegveldje etc.
Om half vijf weer terug met de boot en nu dus een poosje internetten op de camping en dan morgen weer verder richting Cairns en dus weer verder weg van de invloeden van de cycloon.
Overigens verwachten ze dat hij als hij aan land komt aanzienlijk in kracht is afgenomen.Wel ik zal straks nog wat foto's plaatsen na de gebruikelijke BBQ en het aftellen is nu begonnen want volgende week om deze tijd zitten we weer in het vliegtuig.
Groetjes van Down Under van Elly en Gert

• 19 Maart 2010 - 10:58

Jolanda:

Gelukkig kunnen jullie elke keer toch weer de zon meepikken! Zou wat zijn als je zomer in Australie zonder zon had meegemaakt! :D
    Hopelijk wordt de laatste week ook nog een succes. Jullie hebben nu best veel tijd nog: gaan jullie ook nog door naar Cape Tribulation?

Wij gaan zo richting Enschede, eens kijken hoe alles er daar een paar jaar later uitziet!

Groetjes,
    Raymon en Jolanda

• 19 Maart 2010 - 13:45

Truus En Pa:

Dank voor weer een uitstekend reisverslag en foto's.Leuk om jullie op de kaart te volgen. Het kustgebied vanaf Mission Beach doet zijn naam wel eer aan:Wet Tropics.Hopen dat jullie in Cairns geen last van de cycloon hebben. Goede reis verder.Op naar Cooktown? Geniet nog maar van het weekje in Down Under! Groetjes van Truus en Pa.

• 19 Maart 2010 - 15:41

Rob & Anja:

Leuk om jullie te volgen hoor.Vanaf Brisbane naar boven is "nieuw" voor ons.Daar zijn we zelf niet geweest, onze jongens wel, dus sommige dingen komen ons (door hun verhalen en foto's) wel bekend voor. Het staat zeker ook op ons verlanglijstje, want we hopen echt nog eens naar Aussie te kunnen gaan.Hopen dat jullie laatste week ook helemaal toppie wordt, geniet ervan!! Groetjes, Rob en Anja

• 19 Maart 2010 - 15:54

Louis:

Nou op de foto zien jullie er gezond uit, dus met die regen valt het misschien nog wel mee. Ik zie dat het bier op is, maar het eten nog niet. Lekker veel BBQ-en. Van te voren lijkt het een hele trip, maar het is ook zo weer voorbij. Volgende week alweer. Nou geniet er nog maar even van.
    Groetjes jeltje en Louis

• 19 Maart 2010 - 18:13

Catja:

Hallo luitjes,

Na een weekje cruisen in de Perzische Golf en al weer een druk weekje Holland, maar even bijgelezen.
    Jullie genieten, dat is duidelijk!
    Nog een weekje plezier en hopenlijk mooi weer en dan weer: home sweet home!

Groetjes, Peter en Catja.

• 20 Maart 2010 - 09:23

Ton En Trudy:

hoi el en gert, de tijd gaat snel vooral als je veel te zien hebt al die indrukken in zo,n groot land maak ook van de laatste week nog een onvergetelijke ervaring het is zaterdag 1015uur en het regent weer eens voor de zoveelste keer .
    geniet en koester deze ervaring

groetjes van ons ook van mijn vader en moeder