De laatste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

25 Maart 2010 | Australië, Sydney

Maandag dan toch de trip naar het Great Barrier Reef gedaan. De heenreis met de boot begon goed in de stralende zon en duurde maar liefs anderhalf uur maar bij aankomst op het reef platform was het gedaan met de zon. Elly is als eerste in de glasbottom boot een tochtje over het reef gaan maken en ik heb gelijk bij aankomst een snorkel excursie onder begeleiding van een bioloog gedaan. Fantastisch die onder waterwereld met al die koralen en de meest fantastisch gekleurde vissen. Tijdens de snorkeltrip was het inmiddels ook begonnen te regenen maar ja je was toch al nat in je pinguinpak (stingersuit). ’s Middags nog een keer met de glasbottom boot het rif opgeweest en om drie uur weer terug naar Port Douglas. Al met al toch wel heel indrukwekkend die onderwaterwereld van het rif, wat een kleurenpracht. In Port Douglas een camping gezocht voor de nacht en de volgende ochtend weer vroeg op pad naar Cape Tribulation in het Daintree National Park. Ook hier deed het regenwoud zijn naam eer aan en kwam de regen met bakken uit de hemel, m.n. bij Cape Tribulation. Kwamen de poncho’s toch nog van pas. We hebben ook nog de mazzel gehad om tijdens onze tocht door het park een wilde Cassowary te spotten en te kunnen filmen die langs de weg op zoek was naar voedsel, op zich wel iets unieks! s Middags weer richting Daintree River omdat we nu wel regen en regenwoud genoeg ervaren hadden. Net na de pont over de Daintree River nog een tochtje gemaakt met een fluisterboot om krokodillen te spotten en ook daar hadden we weer geluk en hebben we een paar grote knapen in levende lijve gezien. Vandaar doorgereden naar het plaatsje Daintree maar dat stelde niet veel voor. Uiteindelijk nog afgezakt naar de kust net boven Cairns waar we nu een plekje met ocean view hebben op een prachtige camping. Daar blijven we de laatste drie nachten om nog wat te relaxen aan het zwembad en op het strand en van hier dan vrijdagmorgen naar Apollo om de camper in te leveren en dan ’s middags terug naar huis via Hong Kong. Dit is dus het laatste reisverslag, vanaf zaterdag zijn we weer gewoon thuis en is er een eindgekomen aan een fantastische ervaring hier down under en kan het normale leven weer gaan beginnen.Nogmaals iedereen bedankt voor de vele en leuke reakties en tot gauw in Nederland.
Groetjes van Elly en Gert
PS Foto’s erbij plaatsen lukt momenteel niet

• 25 Maart 2010 - 07:38

Geke:

Goede reis terug en tot gauw!!

• 25 Maart 2010 - 19:59

Marion :

als je dit leest zijn jullie weer thuis
    zien jullie gauw
    groetjes