Klaar voor Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Klaar voor Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Klaar voor Fraser Island

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

11 Maart 2010 | Australië, Hervey Bay

Gisteren zijn we allereerst in byron Bay aangeland, de beroemdste vuurtoren van Australie. Vandaar zijn we het pad afgelopen naar het meest oostelijke puntje van Australie. De zon scheen en het was bloedheet, maar wat een fantastisch uitzicht wederom.Langs het pad kwamen we weer eens een kleine wilde kangoeroe tegen die zich aan het struikgewas tegoed deed. Daarna even Byron Bay ingegaan, heel gezellig backpackersplaatsje.Vandaar besloten om een ommetje te maken via de Goldcoast/surfersparadise.Moet zeggen prachtige stranden maar wel heel erg mondain met alle moderne nen grote appartement complexen en vreselijk druk. Leuk om gezien te hebben maar gaf wel meer oponthoud als geplanned.Vandaar doorgereden naar de Sunshine Coast (dit is voorbij/ten noorden van Brisbane) en overnacht op een camping in het plaatsje Alexander Headland. (Een leuke test voor de kwaliteit van je atlas) waar we voor de eerste keer gebruik hebben gemaakt van de BBQ hut.En met succes,smaakte voortreffelijk dus vanavond nog maar een keer want je weet maar nooit wanneer het in Nederland weer kan.Afgelopen nacht heeft het heel veel geregend en hebben we ook voor de eerste keer met de airco aan geslapen. Vanochtend in de regen vertrokken naar Hervey Bay. Eerst wat rondgekeken in Coolum Beach de plek waar de twee oceaanstromingen elkaar tegenkomen. Daarna door naar Noosia Heads waar we nog een poosje in de zon en op het strand hebben gezeten. Vervolgens de laatste 180 km naar Hervey Bay afgelegd in de stromende regen want het is hier niet voor niets de Sunshine Coast.Inmiddels staan we op de camping in Hervey Bay en het regent weer eens dus dan maar een reisverslag maken. We hebben op de camping alwel een dagtrip naar Fraser Island geboekt en we worden morgen om 06.00 u opgehaald dus vroeg naar bed. Hopelijk zijn de weergoden ons morgen gunstig gezind, de verwachting is dat er zo nu en dan een buitje komt maar aangezien de verwachtingen voor de dagen daarna niet beter zijn nemen we de gok en gaan we morgen.
Verrassend om te zien dat onze kleindochter Noa in deze ruim twee weken afwezigheid het schrijven al onder de knie heeft, is toch wel een heeeel bijzonder kind.
Groetjes van Down Under
Gert en Elly
YEH MATE!!

• 11 Maart 2010 - 13:55

Jeltje En Louis:

Hoi Elly en Gert,

als het aantal reisverslagen afhankelijk is van de regen, dan hebben jullie de laatste dagen slecht weer gehad. Verder moeten jullie ook nog om 6 uur op, dus het lijkt eigenlijk wel op Nederland -:).

Het klinkt allemaal wel erg lekker en ontspannen. Zijn de mensen daar ook echt zo relaxed i.t.t Nederland of is dat ietwat overdreven. Geniet ze verder en tot later.

• 11 Maart 2010 - 15:51

Ton En Trudy:

wij wisten dat het er de laatste dagen veel regende de zuster van mijn moeder die al vanaf 1953 in Melbourne woont en regelmatig belt zij het maar denk dat het de vacantie niet bederft blijft het steeds weer leuke verslagen vinden zo te lezen is ook geen plek hetzelfde zien alweer uit na jullie volgende reisverhaal geniet van elke dag in Down Under