Weekend Sydney met Ian en Brenda Hamilton - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Weekend Sydney met Ian en Brenda Hamilton - Reisverslag uit Sydney, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Weekend Sydney met Ian en Brenda Hamilton

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

07 Maart 2010 | Australië, Sydney

Het is nu zondagavond en er beginnen zich donkere luchten boven de camping samen te pakken dus ik denk dat we vannacht nog wel een buitje krijgen. De Kakatoe´s en andere papagaai achtigen maken een vreselijke herrie dus dat betekent niet veel goeds. Afijn afgelopen vrijdag waren we rond een uur of tien ´s ochtends bij mijn collegaatje in Sydney aangeland. Na eerst wat bij Brenda en Ian te hebben gedronken zijn we met Brenda even wezen kijken bij de vestiging van Givaudan waar Brenda werkt. Was wel even leuk om enkele collega´s die ik al langer ken op hun eigen stekkie te ontmoeten.Bij terugkomst bij de familie Hamilton eerst met het gezin gelunched (Brenda, Ian, Robin en Jamie) en daarna met Brenda en Ian naar een kleine dierentuin in de buurt geweest waar alle in Australie in het wild levende dieren zijn te zien. Goede manier om daar kennis mee te maken.Na terugkomst de caravan van Ian en Brenda aangehaakt en gezamenlijk naar de camping in Narrabeen gereden ten noorden van Sydney. ´s Avonds ondanka de aanhoudende regen genoten van een heerlijke Barbecue van Ian(gemaakt op de kleinste vanal z´n tien verschillende barbecues) en na eerst een paar glazen witte wijn en Ian en ik daarna de nodige cola´s met Australische rum (die ik notabene had ontdekt in de winkels en die Ian in het geheel niet kende want volgens hem was er geen goede Australische rum) zijn we ons bed ingedoken. De volgende ochtend eerst met Brenda ontbeten want Ian was even naar huis gegaan omdat Jamie moest afrijden voor haar rijbewijs. Bij terugkomst van Ian naar de stad gegaan.Met de auto naar Manley gereden en toen met de pont naar de stad, tochtje van ca 30 min met een fantastisch gezicht op de Skyline van Sydney. Allereerst naar het beroemde operahouse gelopen en daarna nog weer met het veer naar de oude stad gegaan. Daar wat rond gelopen en wat gegeten en toen met de monorail weer terug naar het veer dat ons weer bij Manley heeft afgezet. Was een onvergetelijk dagje Sydney. 's Avonds nog weer een barbecuetje genoten van Ian die nu ook helemaal over was op de Australische rum. Volgende ochtend nog een ontbijtje Bacon en Eggs genoten samen met Brenda en Ian die daarna hun spullen pakten en naar huis gingen want Brenda moest morgen voor een week naar Singapore. Waren een paar heel gezellige dagen met Brenda en Ian en nu zijn we weer op ons zelf aangewezen.Vandaag verder niet veel meer gedaan, 's middags nog een poosje aan het strand gelegen en morgen weer verder richting noorden.
Wordt vervolgd, groetjes van Gert en Elly vanuit het niet altijd zonnige Australie en hopelijk krijgen we niet teveel last van de overstromingen noordelijker.
See you mate!!!!

• 07 Maart 2010 - 11:11

Pa Van Beek:

Zojuist je verslag van Sydney weer gelezen en daaruit begrepen dat alles nog steeds naar wens gaat.De foto's komen ook goed over en dat is nu helemaalleuk.Hier gaat alles nog goed.De zon schijnt weer goed sinds een paardagen,alhoewel het nog knap koud is.Maar de eerste crocussen zijn er toch alweer.De lente is komende.Groeten van Ma en Pa.

• 07 Maart 2010 - 12:07

Rob&Anja:

Hi mates,how are you? We hebben net jullie link ontvangen en alle verslagjes even doorgelezen. Gewéldig en zó herkenbaar. We genieten met jullie mee!! Bijna op alle plekjes waar jullie tot nu toe waren zijn we ook ook geweest, alleen hadden wij inderdaad de pech dat de Blue Mountains compleet in de mist verdween. Dus daar hebben we weinig van meegekregen. Toen wij daar waren was het zó mistig dat alle cabins vol waren omdat alle campeerders daar naartoe verhuisd waren i.p.v. in hun (natte) tenten te blijven. Dat is dan wel weer een voordeel als je met een camper bent, heb je altijd je eigen slaapplek bij je. We zijn erg benieuwd naar de rest van jullie reis en blijven jullie volgen hoor.Groetjes van ons!

• 07 Maart 2010 - 15:04

Bert:

Ik zag op de foto dat het druk was op de camping. Een prachtige foto van de waterval en wat de rum betreft neem maar een fles mee zodat het rumpanel hem kan beoordelen.groetjes en nog veel plezier marion en bert

• 07 Maart 2010 - 19:29

Jolanda:

Wat een regen in Queensland zeg! Voor zover ik heb kunnen lezen op internet gaat het wel vooral om het 'outback' deel van de staat...dus zouden jullie er niet teveel last van moeten hebben?!
    Ik zal duimen in ieder geval. (Y)

Ons weekje Spanje zou ook wel eens wat nat kunnen worden, want daar is het op het moment ook alles behalve zonnig :S

Maar verder hebben jullie toch genoeg foto's met zon, blauwe luchten en T-shirts aan, dus zo slecht zullen jullie t wel niet hebben :D

Raymon zit de hele week in Wales, ik dinsdag en woensdag in België en Frankrijk, maar tegen het einde van de week hopen we wel weer wat te kunnen lezen!

• 08 Maart 2010 - 07:54

Louise:

Hoi

Leuk om de verslagen te lezen.Geniet ook maar van het weer want hier ligt weer sneeuw!!!!!!!!!
    Geniet van alles groet van ons Jan emma isa en louise

• 08 Maart 2010 - 17:57

Truus En Pa:

Een interessant vehaal over Sydney en jullie vrienden. De skyline van Sydney is overweldigend, vooral ook met het operahouse. Wij hopen dat jullie op de reis naar het noorden geen last van overstromingen hebben. Groetjes en tot de volgende keer. De foto's zijn prima! All the best. Enjoy yourself!
    Truus en Pa.