Blue Mountains voorbij - Reisverslag uit Emu Plains, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Blue Mountains voorbij - Reisverslag uit Emu Plains, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Blue Mountains voorbij

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

04 Maart 2010 | Australië, Emu Plains

Na in Cowra te hebben overnacht zijn we de volgende dag naar de Blue Mountains gereden.Allereerst bij Blackheath gestopt en daar naar de Evans Lookout geweest en naar de Govettes Leap, wat een fantastische uitzichten. Daarna doornaar Katoomba, het middelpunt van de Blue Mountains en daar de camper op de camping gezet en naar Scenic World gelopen alwaar we een Skyway kabelbaan en een treintje kon nemen naar een paar prachtige uitzichtpunten. De dag begon bewolkt maar toen we de kabelbaan in gingen was de zon volop doorgebroken en zijn we vandaar uit naar Echo Point gelopen alwaar je een prachtig uitzicht hebt op de Three Sisters en de bergtoppen ne dalen van de Blue Mountains. Terug met de kabelbaan en toen nog even met een andere cabine omlaag naar een stukje regenwoud en toen met de laatste rit weer naar boven want om vijf uur gaat alles dicht. In eerste instantie hadden we er de balen van dat men al om vijf uur stopte (wij dachten nl zes uur)en vroegen we ons af of we dit niet beter de volgende ochtend hadden kunnen doen maar achteraf bleek dat toch een goede keus te zijn geweest want vanochtend zat alles dik in de wolken. Met de camper het laatste gedeelte van de Blue Mountains gedaan en nog een paar mooie wandelingetjes gemaakt naar o.a de Wentworth falls en toen door naar Penrith voor de overnachting op ca 50km van het centrum an Sydney. Morgenochtend hopen we de Familie Hamilton te ontmoeten en met hen het weekend door te brengen. Het is nu lokale tijd negen uur in de avond en de camping is al in diepe rust. Lijkt wel of ze hier met de kippen op stok gaan.
Afijn de volgende etappe wordt dus Sydney waar we tot maandagochtend blijven.
En Louis wat dat kleurtje betreft dat wil nog niet zo erg lukken maar we hebben nog 3 weken te gaan.
Wat wel is gelukt is de hoed, ik heb al een echte Australian aangeschaft.
Dit was jullie rijdende reporter vanuit Penrith Australie, wij gaan

Gerda:

Mooie foto's!

• 04 Maart 2010 - 14:27

Ton En Trudy:

hoi el en gert volgens mij hebben jullie het geweldig naar de zin in down under mooie foto,s klopt het dat jullie er 21 hebben toegemaild naar nedeland Gert neem die camper maar mee naar huis lijkt mij ook wel wat veeeeeel plezier nog tot horens

ton en trudy

• 04 Maart 2010 - 19:10

Lia En Henny:

Hallo luitjes,
    Wat weer een leuk verhaal en leuke foto's.
    we zijn benieuwd hoe jullie Sydney vinden, wel een rondvaart maken hoor,zeker s'avonds is dan de skyline mooi te zien. en in de haven lekker uit eten !!
    veel plezier!!

• 04 Maart 2010 - 22:05

Hans En José:

Pas 2 weken onderweg en al zoveel gezien, gelukkig zien we nu vast en paar foto's anders moeten we minstens een weekend komen logeren om alle foto's te bekijken. Wij hebben nu ook een weekje vakantie en gaan ook onze spullen pakken. Hopelijk hebben we net zo veel zon als jullie. Wij hebben geen weblog aangemaakt, maar vertellen wel in 1 keer hoe het geweest is volgende week. Nou geniet ervan en tot over een goede week

• 05 Maart 2010 - 12:00

Truus En Pa:

Bedankt voor de serie mooie foto's. We hebben ze al een paar keer bekeken. De Bleu Mountains hebben natuurlijk een geweldige indruk achter gelaten. Goede reis verder en een prettig verblijf in Sydney gewenst.
    Truus en Pa.

• 05 Maart 2010 - 16:12

Bert. :

We hebben jullie en vonden degeen met de drie kangeroes erg leuk. Ben gisteren met Marion haar moeder naar het zieknhuis geweest om het gips te laten verwijderen. Ze heeft nu nog een klein gedeelte in het gips maar kan gelukkig nu wel weer puzzelen.
    groeten Marion en bert