Onderweg van de Grampians naar de Blue Mountains - Reisverslag uit Cowra, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Onderweg van de Grampians naar de Blue Mountains - Reisverslag uit Cowra, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Onderweg van de Grampians naar de Blue Mountains

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

02 Maart 2010 | Australië, Cowra

Als ik dit schrijf is het dinsdag 2 mrt lokale tijd ca 20.00 u, dus bij jullie is de dag net begonnnen en hier is hij al om. Bedankt voor al jullie leuke reakties, ook uit onverwachte hoek. (Fred en Ria)Het is toch nog wel een probleem om dagelijks internet te krijgen, dus voor degenen die onrustig worden (Jolanda), het ligt niet aan ons. Maar hier is er dan weer één en waarschijnlijk nog steeds zonder foto´s want ook na herhaalde pogingen is dit nog niet gelukt, maar die houden jullie dan nog tegoed. Afgelopen zaterdag hebben we het laatste deel van de Great Ocean Road gedaan en nog een paar mooie natuurverschijnselen gezien. ´s Middags aangeland in het Grampians National Park alwaar we in Halls Gap een campingplekje gezocht hebben voor 2 nachtjes. De Kakatoe´s vlogen overal om je heen en zaten overal op de camping, prachtig gezicht. Enzowaar tegen de avond kwamen er in eens een heel stel Kangoeroe´s de camping op hippen om zich eens lekker een het gras te goed te doen. Fantastich!! De volgende dag de Grampians bezocht met de beroemde McKenzie watervallen en het uitzichtpunt de Balconies. Bijtijds terug naar de camping om nog wat te lezen en van de natuur te genieten.Helaas had een aso Aussie onze plek ingepikt (Ja die zijn er ook) en hebben we die nacht maar met een minder alternatief gedaan. En ja hoor ´s avonds kwamen de Kangoeroes in nog grotere getalen langs voor nog een uitgebreide fotosessie. De volgende dag op weg naar de Blue Mountains via het noorden van Melbourne.´s Avonds in het plaatsje Benalla een camping opgezocht waar toevallig een groep ouderen een etentje hadden in de campkitchen en toen bekend werd dat er twee Hollanders op de camping stonden werden we benaderd door een ouder echtpaar, de familie Teunis uit Bussum. Ze waren in de tachtig en in 1954 naar Australie geemigreerd. Hij had nog bij de spoorwegen gewerkt en destijds nog wagonladingen afgeleverd bij toen nog de Chemische Fabriek, nu mijn huidige werkgever Givaudan. We hadden het dus helemaal gemaakt. ´s Ochtends weer bijtijds op pad en nu zitten we dus in Cowra en morgen weer verder naar de Blue Mountains.Vrijdag hopen we bij onze kennissen in Sydney aan te komen, hun huis te bekijken en dan nog even langs de vestiging van ons bedrijf te gaan. Zij hebben voor ons en voor hen een campingplaats geboekt aan de kust dus vrijdag en zaterdag overnachten we samen op de camping en we gaan vandaar uit met Ian en Brenda als gids Sydney verkennen.
Ik ga nu afsluiten en zo nog even een douche nemen en dan gaan we onderhand weer ons mandje in, wat overigens uitstekend voldoet en prima slaapt.Nou luitjes we hopen snel weer een vervolgje te kunnen plaatsen op internet en tot dan `Good Day to you all`.
Gert en Elly

• 02 Maart 2010 - 13:11

Marleen En Noa:

Heb ik jullie net een sms gestuurd en nu blijkt dat jullie weer wat hadden geschreven. Dus jullie hadden weer eerder internet dan gedacht!

Zo te zien vermaken jullie je goed, nou wij hier ook! Noa stapt inmiddels rond aan de hand en het is wachten totdat ze los loopt. Wie weet als jullie terug zijn.

Veel plezier nog en we lezen wel weer een volgend verhaal!

Dikke kus Marleen en Noa!

• 02 Maart 2010 - 18:04

Pa Van Beek:

Jullie verslag van de Grampians naar de Blue Mountains weer met belangstelling gelezen.Heerlijk is dat om steeds wat te vernemen.Wij zijn allebei weer van de griep af en vandsaag alweer naar buiten geweest.Nog wel wat slapjes in de benen maar dat gaat wel weer beter.De groeten van ons
    Ma en Pa.

• 02 Maart 2010 - 18:31

Louis:

jaloers om van te worden en wij maar werken. Als ik de temperaturen (en waarschijnlijk zonnig) op de website zie bij Cowra in de buurt, dan stel ik mij zo voor dat jullie alweer poepiebruin zijn. Veel plezier en tot het volgende verhaal.

Groetjes jeltje en Louis

• 02 Maart 2010 - 21:12

Pa En Truus:

Hebben jullie reisverslag van 2/3 gele-zen. Erg leuk zo met kaketoe's en kangoeroe's kennis te maken. Het plaatsje Benalla hebben we op de kaart gevonden en rijden jullie nu via Wagga Wagga naar Sydney? Verder een goede reis gewenst en blijven jullie op de kaart volgen. Groetjes van Pa en Truus

• 03 Maart 2010 - 13:04

Marion:

We zijn benieuwd naar de foto's van de kangeroe's die jullie hebben gezien. Bij ons gaat alles het gewone gangetje met oma naar het ziekenhuis om het gips te laten vervangen. We hebben weer onze nieuwe auto. Zijn het midweek in het Sauerland geweest. etc etc. wensen jullie weer veel plezier en tot het volgende reisvrslag.
    groetjes marion en bert

• 04 Maart 2010 - 07:53

Jolanda:

En hoe waren de Blue Mountains? Vast ook weer heel mooi?!
    Doe de groeten aan Ian en Brenda. En Robyn en Jaime natuurlijk!