De eerste drie dagen Australie - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu De eerste drie dagen Australie - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

De eerste drie dagen Australie

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

26 Februari 2010 | Australië, Port Campbell

Het heeft even geduurd maar daar is er weer één. Valt niet mee om in zo'n onerontwikkeld land een internet verbinding tot stand te brengen. Afijn de vlucht vanuit Hong Kong verliep voorspoedig en bij aankomst In Melbourne, waar we zonder al teveel oponthoud door de douane kwamen,konden we via het hotel een shuttle krijgen en zo waren we op een christelijke tijd op onze kamer. (Ca 23.00 u plaatseluijke tijd) De volgende ochtend vroeg naar de camper ophaasl gegaan met het idee dat we danook vroeg weg zouden zijn.We waren er om half tien en de eersten.Maar helaas onze camper bleek even weg te zijn omdat de voorbanden verneiuwd moesten worden, maar dat zou een half uurtje duren. Uiteindelijk werd het 13.00 u voorwe eindelijk op pad konden. Even naar de supermarkt want we hadden natuurlijk niets te eten, drinken etc en uiteindelijk daar om een uur of drie vertrokken naar PhilipsIsland.Het heeft ons vervolgerns bijna anderhalf uur gekost om Melbourne uit te komen, een een al file omdie tijd en daar heeft de TomTom die we erbij hebben gehuurd zijn diensten wel bewezen. Voor we uiteindelijk op plaats van bestemming waren gearriveerd was het zeven uur 's avonds. Op aanraden van de camping baas toch maar naar de Pinguinparade gegaan die om ca acht uur ;s avonds begint. Zodra de zon onder is komen de pinguins bij bosjes aan land en klauteren daar de heuvelsd in. Zijn beestjes van 30 cm groot en je kunt het geheel vanaf een tribune brekijken.Ongelooflijk koddig gezicht en verbazingwekkend hoe die kleine tuimelaars zover de heuvels in waggelen. De volgende ochtend om een uur of elf weer verder getrokken en onderwegeen bezoek gebracht aan een Koala opvangcentrum.Met de veerboot overgestoken van Sorento naar Queens Cliff en vandaar door richting Great Ocean Road.Overnacht op een prachtige camping aan zee in Anglesea.De volgende ochtend (vandaag dus)begonnen aan de Great Ocean Road. Meer dan de moeite waard, wat een natuurgeweld en wat een prachtige rotsformaties. Op dit moment zitten we op een camping in Port Campbell aan het eind van de Great Ocean Road en morgen verder richting Grampians National Park. We zitten nu nog lekker buiten met een drankje en in korte broek. In de omgeving vsn de camping zijn een paar bomen die vol zitten met Kakatoe's maar een Kangeroe hebben we nog steeds niet gezien!!
Het rijden hier gaat als vanzelf en is een eitje, we hebben de beschikking over een VW Crafter met TDi motor en automaat en dat rijdt als een zonnetje.
We sullen een poging doen nog wat foto;s te plaatsen en hopen snel wwer met een neiuw verslag te komen.
Groetejes van Elly en Gert from down under, yeh mate!!

• 26 Februari 2010 - 17:31

Louise:

Hoi

Al eerder een berichtje gestuurd maar zo te zien niet aangekomen.Weer een poging.Al veel mooie indrukken opgedaaan zo te lezen er zullen er vast nog vele volgen.
    Veel plezier Groet van ons Jan Louise knuffel van Emma en Isa

• 26 Februari 2010 - 17:44

Ma En Pa Van Beek:

Vandaag weer een verslag van jullie reis ontvangen
    en hebben bewondering voor jullie.Als het zo doorgaat valt er wel heel veel te zien.En dan dat mooie weer.Wij zitten een beetje in de lappenmand.Allebei griep,dus lekker binnen blijven.Maar het gaat alweer de goede kant op.Als de diarree maar wwest ophoud.Groeten van ons. Ma en Pa.P.S. Bedankt voor het mooie boek.

• 26 Februari 2010 - 22:30

Gerda:

Kijk uit naar wat foto's...veel plezier.

Groetjes Gerda en Henk

• 27 Februari 2010 - 11:30

Marion En Bert:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en om te vernemen dat alles goed gaat. We zijn net terug van enkele dagen Sauerland vandaar deze eerste reactie. Zijn gelukkig ook weer in bezit van een auto na 3 weken zonder. We blijven jullie volgen dus tot het volgende reisverslag
    groetjes en nog veel plezier

• 28 Februari 2010 - 09:46

Lia En Henny:

O,wat heerlijk herkenbaar om te lezen, vooral dat van die kangeroes, hoe verder je naar het noorden gaat hoe minder je ze ziet. ik weet nog van onze reis dat de eerste die wij zagen was een dooie op henny's bord.
    Jullie genieten er wel van zo te horen.
    Wij zijn net een half uur thuis na een heerlijke wintersport, prachtig weer en alles weer heelhuids terug.
    Alleen de treinreis was erbarmelijk !!!, totaal geen service aan boord en nog net geen houten banken waar je een hele nacht op "hangt", dus dat wordt een volgende keer weer met de auto.
    Nou mensen blijf zo lekker gebieten van dat prachtige conmtinent(we zijn gezond jaloers)en kijken uit naar de foto's/films .groetjes henny en Lia

• 28 Februari 2010 - 10:42

Babs& Martin:

Het begint al schitterend. Wat een belevenissen in zo'n korte tijd. We blijven het volgen, dus op naar het volgend verslag.

• 01 Maart 2010 - 09:51

Fred En Ria Van Zant:

Hoi El en Gert
    Wat leuk om jullie reis te volgen. Krijgen ook zin in zo'n avontuur dus wie weet we blijven jullie volgen.
    Heel veel leuke en veilige kilometers.

• 01 Maart 2010 - 11:04

Catja:

Ha die Elly en Gert,

Zo de kop is eraf en wat hebben jullie al een leuke dingen gedaan!
    Blijf genieten en doe voorzichtig aan. Het rijden mag dan wel een makkie zijn, jullie zijn vast niet helemaal alleen op de weg.
    Groetjes, Peter en Catja.