Twee dagen Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Gert en Elly - WaarBenJij.nu Twee dagen Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Gert en Elly - WaarBenJij.nu

Twee dagen Hong Kong

Door: Gert en Elly

Blijf op de hoogte en volg Gert en Elly

23 Februari 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Als we dit schrijven is het 7.00uur dinsdagmorgen en zitten we op het vliegveld van Hong Kong in afwachting van onze vlucht naar Melbourne.
Zondagmorgen aangekomen om half 7 en na in het hotel een douche te hebben genomen zijn we op pad gegaan. Wat een overweldigende stad,één grote goed georganiseerde mierenhoop van mensen.We herbbern eerst te voet de haven verkent en ons daar bij het tourist information laten informeren en een plattegrond gescoord.UIteindelijk besloten om alles met het openbaar vervoer en de benenwagen te gaan doen.Na een paar uur te hebben rondgezworven hebben we eerst in het begin van de middag even een dutje gedaan en om een uur of zes zijn we weer op pad gegaan en kwamen we na wat omzwervingen op de Tempelmarket die tot diep in de nacht geopend is.De avond afgelsoten met een hapje Chicken Curry bij een Indiaas restaurant waren we om ca half elf weer in het hotel en hebben we ons mandje opgezocht.
De volgende dag weer bijtijds op pad gegaan.Na enig puzzelen hadden we het principe van de metro onder de knie (wat een indrukwekkend metrostelsel inclusief ondergrondse shopping malls!!!)en zijn we naar de PEAK gegaan, een must in Hong Kong. Met het beroemde peak treintje stijl omhoog de berg op. Jammergenoeg was het die dag erg heiig en was het uitzicht beperkt, maar dat is inherent aan het klimaat.Toch goed om gedaan te hebben. Vervolgens de benenwagen genomen naar de langste openbare roltrap ter wereld die gewoon in de straten is aangelegd om de mensen de heuvel op te krijgen, bizar!! Vandaar doorgelopen naar de metro en op naar de Boeddha, een inmens groot Boeddha beeld dat ze van de Engelsen hebben gekregen na de overdracht van de souvereiniteit aan China. Om daar te komen ga je met een kabine kabelbaan over het water van top naar top en deze tocht duurt 25 minuten. Lijkt me wel wat voor Hans Treffers!!! Erg indrukwekkend maar helaas ook maar beperkt zicht. Met de metro weer terug richting hotel, even het ontbijt voor de volgende dag regelen en toen weer snel door naar de haven waar 's avonds om acht uur een klank en lichtspel wordt gegeven aan de skyline door de verlichting op de diverse wolkekrabbers te dirigeren op de maat van de muziek. Ongelooflijk mooi, maar je moet maar niet nadenken over alle energie die daar mee gemoeid gaat.Na nog een bordje spaghetti gegeten te hebben weer ons bed ingedoken want om half vijf gaat de wekker weer.
Kortom een geweldige stad, perfect georganiseerd openbaar vervoer, schoon en vele contrasten.Voor wie wil winkelen kun je hier je hart ophalen, winkels zijn overal en dag en nacht geopend.
Nu nog even een bakkie leut halen op het vliegveld en dan op naar Melbourne.Groetjes van Elly en Gert uit Hong Kong

• 24 Februari 2010 - 07:55

Jolanda:

Ik heb ondertussen al een keer of 4 geprobeerd een berichtje te plaatsen, maar steeds lukt het niet...dus nog een poging!
    Hopelijk hebben jullie mooi weer, zodat het uitzicht langs de Great Ocean Road heel erg mooi is!

• 24 Februari 2010 - 07:56

Jolanda:

Het is gelukt! :)

• 24 Februari 2010 - 10:56

Truus En Pa:

Goedendag Elly en Gert,
    Bedankt voor jullie uitgebreid Hong Kong-verslag. Wij kunnen ons voorstellen dat zo'n stad een enorme indruk maakt.
    Wij wensen jullie verder het allerbeste.
    Groetjes van ons beiden.

• 25 Februari 2010 - 20:01

Geke:

Hallo hallo, beetje bijgekomen van de vele indrukken in Hongkong? Hier regent het hard op dit moment; hopelijk is het bij jullie beter. Goede reis verder geniet ervan.